BILA DR T MENJIWANG....

CREDIT TO # MOREADD

#QAID SHARE KNOWLEDGE
#QAID SHARING IS CARING
#QAID SEDEKAH IS PEMBUKA REZEKI







Assalammualaikum wrbt dan Salam Sejahtera ExecutorPreneur

Coretan selit menyelit disaat boleh terselitkan disaat dhuha

Berniaga itu mudah ?? Berniaga itu nak kaya ? Berniaga itu nampak senang? Berniaga itu seperti petik jari ?? Semua dilemma ini akan terjawab apabila anda mengharungi sebenarnya.Tidak semudah itu dalam dunia perniagaan.Ilmu kena ada ... kesabaran juga kena ada...perlu juga ketajaman dalam berfikir dan perlu juga fokus yang sangat tinggi dalam setiap gerakan.Bohong apabila orang menganggap berniaga ini sesuatu yang mudah.Jika mudah ramai sudah berjaya dalam dunia perniagaan.Apabila masuk dunia perniagaan,pastikan ketajaman dalam analisa dan mengenalpasti setiap ruang dan peluang serta risiko dalam dunia perniagaan.Kerana itulah dunia perniagaan dimulakan dengan penjenamaan yang benar dan betul serta tepat.Semua perlu proses yang bertahap serta berangka bagi memastikan ada trek yang betul.

Tiada yang mudah dalam dunia perniagaan,visi dan misi kena betul.Tahap perkembangan dan pembangunan juga kena betul dan jelas.Hati2 dalam membawa dunia perniagaan ini , tiada yang mudah serta senang kan...Tajamkan cara fikir dan tindakan dalam dunia ini.Budayakan cara fikir dan tindakan melalui Strategi Lautan Biru.Jika langgar dinding,anggaplah itu ujian yang wajib dilalui dan wajib kuat serta lulus untuk lalui.Kuatkan jaringan dalam setiap dealing di dunia perniagaan.Jadilah orang yang “ Super Cerewet” dalam setiap dealing dan pastikan semua nya wajib berstruktur walaupun semuanya bermula dengan kecil.Jangan pernah merasa diri kita kecil kerana yakinlah apabila kita memasuki dunia berniaga , ia adalah dunia yang perlu jiwa dan semangat yang besar serta kuat !!!

Saya akan hadir lagi dalam program penjenamaan dan pemasaran melalui strategi lautan biru di Kuching pada 09 & 10 March 2019 , mohon pertolongan dan bantuan dari usahawan2 untuk perpanjangkan link pendaftaran program ini  pada rakan2 usahawan khas di borneo untuk hadir ya.

Link pendaftaran Program Penjenamaan dan Pemasaran AgroMakanan Anjuran FAMA :

❗DAFTAR SEGERA --> http://bit.ly/PENJENAMAANKUCHING

Comments

Popular posts from this blog